ASSURE


(A) ÖĞRENCİLERİN ANALİZİ:

Yas ortalaması 10-11 olan 30 kişilik mevcudu olan bir sınıf.konuşma, duyma,görme gibi genel özelliklere sahip resim yapma ve görsel okuryazarlık gibi özel yetenekleri vardır. bilgisayarı ön kullanım bilgisine ve internet sayfalarını kullanabilme ön yeterlilikleri vardır. görsel algıları daha iyidir. öğrenmeye istekliler fakat sınıfta bir kaç öğrencide hiperaktivite sorunu vardır.

(S) AMAÇLARIN BELİRLENMESİ:

Hedef:
Bilgiye ulaşmak için çeşitli elektronik ve yazılı kaynaklar araştırır.
Hedef Davranışlar: 
Arama motorları hakkında genel bilgi sahibi olmaları.
       Bir arama motorunu kullanabilmeleri.
       Kullanılan arama motorunda doğru kelimelerle arama yapabilmek.
       Arama yapılan konu hakkında sitelerde arama yapabilmek.
       Sitelerde bilgiyi süzebilmek.

(S) ÖĞRETİM YÖNTEMİ VE MATERYALLERİN SEÇİMİ: 

Öğretim Modeli: Yaparak ve Yaşayarak Öğrenme
Öğretim Yöntemi: Öğrencinin eğitim seviyesine uygun olarak, çok sayıda duyu organına hitap edilecek, öğrencileri özgün ve orijinal düşünceye sevk eden ve konuya katılımını teşvik eden yöntemler uygulanacaktır.
Sunuş ve Aktarma Öğretim Modelinde Kullanılacak Yöntemler:
Anlatım yöntemi ile öncelikle tahtaya belli başlı arama motorları liste halinde yazılır. Daha sonra projeksiyonla ekrana aktarılır her arama motoruna tek tek girilerek.
Gösterip yaptırma yöntemi ile her arama motoruna tek tek girilmesi söylenir ve kontrol edilir. Belirlenen konu hakkında arama yapılır ve arama motorları karşılaştırılır.
Soru cevap yöntemi ile de farklılıklar hakkında sor sorulur.
Materyal seçimi: öğrencilerin daha iyi anlamalarını sağlamak için öncelikle projeksiyon, akıllı tahta, uygulama yapılabilmesi için bilgisayar laboratuarı ve ders anlatımını desteklemek için önceden hazırlanmış power point sunusu.

(U) MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANIMI

Konu uygulamasında ortalama 2 öğrenciye bir bilgisayar düşecek bir bilgisayar laboratuarında ders uygulaması yapılır. Projeksiyon yardımı ile öğretmen bilgisayarında uygulamalar yansıtılır.  power point sunusu ile de ders anlatımı desteklenir. Akıllı tahtada gösterilen örneklerin öğrencilerin tekrarlaması sağlanır.


(R)ÖĞRENCİ KATILIMININ SAĞLANMASI:

Yapılan tüm uygulamalar her 2 öğrencinin de kendi bilgisayarlarında uygulaması için zaman verilir sınıf içinde dolaşarak  sıkıntılı yerlere müdehale edilir ve gerekirse anlaşılmayan yer tekrar edilir.

(E) DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRİP DÜZELTME:
Ders sonunda konu ile ilgili özet yapılır. Kendi hayatlarında özellikle ödevlerinde kullanabilecekleri konulara dikkat çekilir. Öğrencilere uygulamaları için kendi seçecekleri bir konuda araştırma yapmaları istenir ve sınıf içinde her öğrencinin bu uygulamayı yapabildiğinden emin olunur. Sınıf içersinde gezerek öğrencilerin yanlışlarına müdehale edilir. Ders sonunda güncel bir konuyla ilgili bir ödev verilir ve bir sonraki hafta konunun öğrenme derecesi ödev üzerinden de ayrıca ölçülür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder