(A) ÖĞRENCİLERİN ANALİZİ:
Yas ortalaması 10-11
olan 30 kişilik mevcudu olan bir sınıf.konuşma, duyma,görme gibi genel
özelliklere sahip resim yapma ve görsel okuryazarlık gibi özel yetenekleri
vardır. bilgisayarı ön kullanım bilgisine ve internet sayfalarını kullanabilme
ön yeterlilikleri vardır. görsel algıları daha iyidir. öğrenmeye istekliler
fakat sınıfta bir kaç öğrencide hiperaktivite sorunu vardır.
(S) AMAÇLARIN
BELİRLENMESİ:
Hedef:
Bilgiye
ulaşmak için çeşitli elektronik ve yazılı kaynaklar araştırır.
Hedef
Davranışlar:
Arama
motorları hakkında genel bilgi sahibi olmaları.
Bir
arama motorunu kullanabilmeleri.
Kullanılan
arama motorunda doğru kelimelerle arama yapabilmek.
Arama
yapılan konu hakkında sitelerde arama yapabilmek.
Sitelerde
bilgiyi süzebilmek.
(S) ÖĞRETİM YÖNTEMİ VE MATERYALLERİN
SEÇİMİ:
Öğretim
Modeli: Yaparak ve
Yaşayarak Öğrenme
Öğretim
Yöntemi: Öğrencinin
eğitim seviyesine uygun olarak, çok sayıda duyu organına hitap edilecek,
öğrencileri özgün ve orijinal düşünceye sevk eden ve konuya katılımını teşvik
eden yöntemler uygulanacaktır.
Sunuş ve
Aktarma Öğretim Modelinde Kullanılacak Yöntemler:
Anlatım
yöntemi ile öncelikle tahtaya belli başlı arama motorları liste halinde
yazılır. Daha sonra projeksiyonla ekrana aktarılır her arama motoruna tek tek
girilerek.
Gösterip
yaptırma yöntemi ile her arama motoruna tek tek girilmesi söylenir ve
kontrol edilir. Belirlenen konu hakkında arama yapılır ve arama motorları
karşılaştırılır.
Soru cevap
yöntemi ile de farklılıklar hakkında sor sorulur.
Materyal seçimi: öğrencilerin daha iyi anlamalarını sağlamak için öncelikle projeksiyon,
akıllı tahta, uygulama yapılabilmesi için bilgisayar laboratuarı ve ders
anlatımını desteklemek için önceden hazırlanmış power point sunusu.
(U) MEDYA VE
MATERYALLERİN KULLANIMI
Konu
uygulamasında ortalama 2 öğrenciye bir bilgisayar düşecek bir bilgisayar
laboratuarında ders uygulaması yapılır. Projeksiyon yardımı ile öğretmen
bilgisayarında uygulamalar yansıtılır. power point sunusu ile de ders anlatımı
desteklenir. Akıllı tahtada gösterilen örneklerin öğrencilerin tekrarlaması
sağlanır.
(R)ÖĞRENCİ KATILIMININ SAĞLANMASI:
Yapılan tüm
uygulamalar her 2 öğrencinin de kendi bilgisayarlarında uygulaması için zaman
verilir sınıf içinde dolaşarak sıkıntılı yerlere müdehale edilir ve gerekirse
anlaşılmayan yer tekrar edilir.
(E) DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRİP
DÜZELTME:
Ders sonunda konu ile ilgili özet yapılır. Kendi hayatlarında
özellikle ödevlerinde kullanabilecekleri konulara dikkat çekilir. Öğrencilere
uygulamaları için kendi seçecekleri bir konuda araştırma yapmaları istenir ve
sınıf içinde her öğrencinin bu uygulamayı yapabildiğinden emin olunur. Sınıf
içersinde gezerek öğrencilerin yanlışlarına müdehale edilir. Ders sonunda güncel bir konuyla ilgili bir ödev
verilir ve bir sonraki hafta konunun öğrenme derecesi ödev üzerinden de ayrıca
ölçülür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder