28 Şubat 2014 Cuma

DİJİTAL ÇAĞDA EĞİTİM

Dijital çağ dendiğinde akla ilk olarak dijital makineler gelir elbetteki. Bilgisayarlar projeksiyonlar vb bir çok dijital ve eğitime yardımcı olan aletlerdir. dijital çağın hayatımıza girmesiyle hayatımız bir çok anlamda kolaylaşmıştır. bu kolaylıkların yanı sıra da bir çok yani olgu girmiştir hayatlarımıza. bizim konumuz dijital çağda eğitim olduğundan sadece bu yönünü ele alacağım. dijitallerin okulları girmesiyle eğitim daha akılda kalıcı daha hızlı ve verimli hale geldi ama tabi en önemli unsur bu dijitalleri verimli ve doğru kullanabilecek eğitmenlerdi. hem bu dijitalleri derslere entegre edilmesi gerekir hemde öğrencilerin bu dijitallere aşina olmaları gereklidir. bu şartlar oluşturulduğunda eğitim için oldukça iyi bir değişimdir dijital çağ.
Bu kadar önemli bir eğitim aracı olan dijitallerin de bir maliyetleri vardı elbetteki buda her okulda bu sistemin kullanılamaması demekti. Bu da eğitimde eşitlik olmaması demekti. her okulda her çocuk aynı şartlarda eğitim görmeliydi ve bu sebeple Milli Eğitim Bakanlığının başlattığı bir proje olan FATİH projesidir. Fatih projesinin çıkış amacı eğitimde fırsat eşitliğidir. eğitim için atılan çok önemli bir adımdır. bu proje doğru bir şekilde uygulanabilirse ülkemizde eğitim açısından çok büyük bir aşama kaydedilecektir. Ama her şeye rağmen makinesel olarak bir eşitlik sağlanması hala eşitlik olduğu anlamına geleceğinden şüpheliyim çünkü her eğitmen her dijitali verimli ve doğru bir şekilde kullanamamaktadır. Bunun yanında tartışmasız ki faydaları oldukça fazladır. bu konuda en önemli unsur bu süreçte her bir olgunun bir birine doğru zamanda doğru şekilde entegre edilebilmesi ve özümsenmesidir.
her şeye rağmen ülkemizde eğitimin bugün bu noktalara gelmiş olması bizim için, çocuklarımız için geleceğimiz umut vericidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder